Otwarcie własnej firmy jest czasem naprawdę ogromnie ważnym wydarzeniem w życiu człowieka. Zwłaszcza, jeśli do tej pory zajmowaliśmy się tylko i wyłącznie pracą na etacie. Własna firma jest czymś zupełnie nowym, co daje nam wolność, ale i wiąże się z bardzo wieloma obowiązkami. A jednak, na pewno warto spróbować, aby przekonać się o tym, czy taka działalność jest dla nas i czy odnajdziemy się w ramach samozatrudnienia. Kiedy już zaznajomimy się z wszystkimi kwestiami formalnymi odnośnie tego, jak taką firmę założyć, jak ją rozliczać i jakie dokumenty są nam na bieżąco potrzebne- trzeba zacząć działać i na siebie zarabiać. Jaki powinien być kolejny krok?
Wynajem lokalu stacjonarnego
Tak naprawdę wynajem lokalu handlowo-usługowego jest obowiązkowym punktem zadań do wykonania dla każdego przedsiębiorcy, który chce otworzyć jakiś stacjonarny sklep, butik, zakład fryzjerski, kosmetyczny, serwis komputerowy czy nawet prywatny gabinet medyczny. Jeśli chodzi o lokale użytkowe i o aspekty związane z ich wynajmem, jedną z najważniejszych zmiennych, jaka różnicuje ceny za wynajem jest lokalizacja. Oczywiście, lokale w prestiżowych lokalizacjach- na przykład w samych centrach miast, przy często uczęszczanych deptakach czy promenadach, będą miały wysokie ceny najmu, ale też w takich miejscach najłatwiej złowić klienta i można liczyć na największy ruch w interesie. Takie lokale w Krakowie wynajmiesz na https://www.herbewo.krakow.pl/do-wynajecia-lokale-handlowo-uslugowe/. Nie stanowi to jednak reguły obowiązującej zawsze, czasem trzeba też wziąć pod uwagę specyfikę danego miejsca, osoby, które je najczęściej odwiedzają oraz dopasowanie tego wszystkiego do charakteru biznesu, jaki chcemy prowadzić. Modna kawiarenka na pewno znajdzie odpowiednią klientelę przy uniwersytetach i uczelniach, a znacznie gorszy utarg i mniejszą ilość gości może mieć w mocno oddalonych dzielnicach, tzw. „sypialniach”, z których każdego dnia wszyscy podróżują do centrum. Innym przykładem jest założenie sklepu z artykułami niemowlęcymi i dziecięcymi. Na pewno taki sklep będzie częściej odwiedzany w momencie, kiedy stanie na jednej z ulic nowego osiedla, które zamieszkują głównie młode małżeństwa z dziećmi. Gorszy utarg może być natomiast przy leciwych, zabytkowych kamienicach, których mieszkańcy mają już swoje lata.
Grunt to mieć dobry plan i powoli, systematycznie wcielać go w życie
Dobry plan to już połowa sukcesu. Ważne, abyśmy wiedzieli, co chcemy sprzedawać, jaka ma być nasza grupa odbiorców, a także jaki lokal będzie nam najbardziej odpowiadał pod względem ceny, metrażu, lokalizacji lub też wyposażenia. Poszukiwania lokalu na wynajem powinniśmy rozpocząć mając pewien zapas czasu tak, aby dać sobie pewne pole manewru i nie być zmuszonym do wybierania akurat tego, co jest, a nie tego, co będzie nam odpowiadało. Cenę za wynajem zawsze możemy spróbować negocjować, zwłaszcza, jeśli lokal jest już na rynku nieruchomości pod wynajem od dłuższego czasu. Da nam to szansę zmniejszenia ceny, a tym samym już na starcie będziemy mogli pozwolić sobie na pewną oszczędność.