Wydaje się, że taki biznes faktycznie jest mało popularny, a co za tym idzie, na założenie takiej działalności decydują się głównie osoby dobrze zorientowane w temacie, które mają jakiś pomysł na siebie. Faktycznie, taka agencja jest specyficznym rodzajem działalności gospodarczej. Zastanawiając się, jak założyć agencję modelek, często myślimy też o tym, jak duży kapitał własny powinniśmy mieć na start, aby w ogóle móc świadczyć takie usługi, jakie standardowo takie agencje oferują. Oprócz niezbędnego sprzętu oraz wiedzy z tej właśnie branży, warto mieć świadomość tego, że własna agencja modelek w dużej mierze może działać w oparciu o kontakty biznesowe, które im są rozleglejsze, tym mocniej napędzają rozwój firmy.
Jak to działa w praktyce, czyli jak prowadzić agencję modelek
Na pewno trzeba zacząć od podstaw, konieczny będzie więc lokal pod działalność firmy, a następnym krokiem jest aranżacja w jego wnętrzu biura wraz z profesjonalnym studiem fotograficznym. Pamiętajmy, że agencja to coś więcej niż przypadkowy fotograf. Dlatego też konieczne jest zatrudnienie odpowiedniego artysty z doświadczeniem, który jest obeznany z branżą modową i który podoła sesjom nie tylko w studio, ale i w plenerze. Pomocna może się też okazać stylistka i makijażystka. Codzienna praca agencji polega głównie na tym, że pozyskiwane są ciekawe modelki oraz modele, którym następnie będzie się poszukiwało angażu w różnego rodzaju projektach. Czasem trzeba więc zadać sobie trud organizacji castingu, ale też każda nowa modelka w agencji powinna mieć wykonane profesjonalne zdjęcia i powinna być w określony sposób promowana.
Agencja, która dopiero co powstała, powinna przede wszystkim postawić na reklamę i promocję w branży. Chodzi o to, aby jak najczęściej docierać do ciekawych projektów i miejsc, w których poszukuje się interesujących modeli oraz modelki. W końcu, zarobek agencji zaczyna się tak naprawdę dopiero w momencie, kiedy jakiś model czy też modelka wypromowana przez agencję faktycznie otrzyma zatrudnienie przy jakiejś realizacji- reklamie, firmie, kampanii promocyjnej itd. Prowizja od pozyskiwanych dla modeli zleceń zazwyczaj zawiera się w granicach od 10 do 50%, wszystko powinno być jednak dobrze sprecyzowane od początku do końca.
Warto więc zaznaczyć, że w przypadku zawierania różnego rodzaju umów, najlepiej jest mieć także ze sobą kontakt do dobrego prawnika, który sprawdzi dla nas te dokumenty i ewentualnie doradzi nam, czy są dla nas korzystne.
W swoich działaniach warto wzorować się na dobrze prosperujących agencjach takich jak np. http://selective-mgmt.pl/pl/.